Första snöfallet

Hajhaj!

Kände mig lite smått galen idag, cyklade till skolan helt frivilligt i snö och kyla. Japp,första snön föll under natten här i Karlstad. Det syns knappt, men ändå. Nån annan som har snö hos sig än?

Föreläsningen med Mikael idag var riktigt fartfylld - munnen går i ett på den mannen! Man får intrycket att han är otroligt duktig och kan massor. Lite läskig var han dock då han inledde med att "dyka på oss" med jobbiga följdfrågor och nästan ställa oss mot väggen.  Hmm, det här med miljöekonomi kan nog bli spännande...

Satt kvar i bibblan ett par timmar, tänkte hålla mig borta från lägenheten tills fyra. Anledningen: en snubbe skulle komma och göra en OVK  ( obligatorisk ventilationskontroll ) i huset.

Fick alltså cykla hem i mörker idag, det var nåt nytt. Kände mig sådär härligt udda när jag trampa på med hjälm på huvudet och reflexväst utanpå jackan. Lite nerdy kanske men vadå, man vill ju inte omkomma i en patetisk bilolycka bara för att man är korkad! :)

Cykla lugnt!

Kommentarer
Postat av: Elina

Det är inte någon snö här än, bara ett överflöd av snöblandat regn så vägarna är superhala, något som inte är så jättekul alla dagar :(

2011-12-08 @ 17:17:19
URL: http://elinis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0