Hemtentan

Nu är det kväll och hemtentan är inskickad sedan några timmar. Är fortfarande sjukt trött och min hjärna är mos.

Har suttit vid datorn och skrivit i 8 timmar, det var helt stört. Från 8 till 17, med en timme paus för lunch och en snabb promenad. Fast flera i klassen vet jag satt non-stop, alltså 9 timmar, och skippa att käka. Funkar ej för mig i alla fall!

Tentan var otroligt jobbig, värre än vad jag trott. Hittils har man gått med tanken om att de nationella proven i gymnasiet var det värsta i skolarbetsväg, men icke! Hemtenta tar garanterat hem priset - i alla fall den här!

Provet var 8 uppgifter tror jag, några för varje område. ( Miljöpolitik, miljörätt och miljöekonomi). Det var väl vad man kunde förvänta sig. Men inte att det krävdes så förbaskat mycket att skriva! För varje uppgift fanns krav för hur lång texten skulle va. Det kunde va allt från ½ A4 till flera sidor! Ni får tänka på att man skriver på dator också, jag hade vanliga storleken 12 på texten. Jag hade problem att på flera frågor få ihop tillräckligt för den undre gränsen! Det säger en del eftersom jag nästan alltid brukar skriva mycket. Men man vill ju skriva sådant som är relevant och inte bara en massa strunt att fylla ut texten med? Nä, det var helt orimligt att man skulle skriva så mycket som krävdes för vissa frågor.

Sammanlagt blev det drygt 10 sidor text. Herregud säger jag bara.

Men nu är det över i alla fall och jag kan inte vara annat än nöjd ändå. Jag hade pluggat på bra och gjorde så gott jag kunde. Mer kan man ju faktiskt inte göra.

Nu blir det belöning med lite glass, julkalendern och 2 ½ men. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0