Familjehälsningar och klirr i kassan :)

God eftermiddag!

Dagen såg i morse ut att bli en riktig tråk-dag. Utanför fönstret blåste det och regnblandat snö höll som bäst på att försöka dränka marken i slask.  I Metro varnades för mer oväder, snö som ska dra in över landet och orsaka kaos i trafiken.

Men som tur var hade dagen mycket mer än så att erbjuda!

Efter en timmas morgonplugg stack jag ner till gymmet. Kändes riktigt bra, kämpade på med vikterna. Härligt att känna musklerna arbeta, magövningarna som jag kör sist i passet är på väg att ge resultat - 6 pack -here I come! ;)

Senare hämtade jag ett brev jag fått på "Ruds spel och post". Hämtingslapp kom i går med tydliga ledtrådar om vem det kunde vara ifrån. Mycket riktigt var det från familjen där hemma och jag blev så glad! Det var fyllt med roliga artiklar från Borås Tidning, ett julkort, lite julgodis ( dock gillar ju inte jag skumtomtar , det borde Rasse ha vetat... :P) och ett brev från pappa! Åh, det var roligt men tyvärr efterföljdes det av en stund med stark hemlängtan och jag fällde t.o.m. en liten tår över er där hemma som tänker så på mig!

Sen kom dagens post med ytterligare överraskningar. JAG FICK BOSTADSBIDRAG FRÅN FÖRSÄKNINGSKASSAN! Detta innebar 200 kr extra i plånboken för november och december, men för jan-maj 2012 kommer jag få 500 kr/mån! Jippie!

Till i kväll har jag planerat god tacos och därefter är det dags för FINAL i Idol och Fredrik Reinfeldt som gäst i Hellenius hörna. Det är ju kalas!

Nice nice fågelbajs! ( höhö var bara tvungen! ;P )


Tack Försökringskassan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0