lördagslunk

Tjao!

I dag har jag faktiskt lyckats hålla fingrarna borta från pluggböckerna hela dagen! Har läst ut allt jag ska och lite till för flera dagar sen, skrivit och antecknat som en tok. Därför sa jag till mig själv i morse att nej, idag ska jag inte studera någonting!

Har en viss tendens att bli nästan rastlös och otålig om jag inte har något som jag absolut måste plugga på. Men nej, bestämde alltså att detta får bli en pluggfri dag! Gick ändå förvånansvärt lätt att fylla dagen med massa annat. Hade tänkt att jag inte behövde göra någonting speciellt den här helgen, kanske t.o.m. ta det lite lugnt! Men nää, det är ju inte min melodi!

Har tränat, dammat och skurat golv, skrivit julkort, testat att laga mat i microvågsugnen ( fiskgratäng - gick bra faktiskt! ), skypat med familjen, sorterat tvätt. Säkert har jag glömt något.

Tiden har faktiskt bara sprungit i väg idag. Fast det KAN ju bero på att jag inte gick upp förrän halv 10. Hade käkat färdigt frukosten vid kvart över. Det är ganska tragiskt att hela tre timmar redan gått förlorade innan man ens hunnit blinka. Men jaja, lördag har jag som sovmorgonsdag, så då får det bli som det blir.

Nu funderar jag på hur jag ska spendera kvällen. Helt magiskt har ju slutat och likaså Skavlan som jag har haft som vana att kolla på på lördagar. Nepp, tror allt jag ska mysa lite med att kolla på gamla Pelle svanslös-julkalendern, det är ju grejer det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0