Luciatankar

Ingen luciastäming här inte. Regnet smattrar mot fönsterrutan och inget luciatåg att kolla på. Boring.

Är lite nedstämd idag. Har lite huvudvärk som med största sannolikhet beror på spänningar i rygg och nacke. Har försökt massera lite och sitter just nu med vetekudde på axlarna. Skönt men hjälper nog tyvärr inte så mycket. Siggis skulle vart här, han har ju läst/läser klassisk massage i skolan - han skulle säkert fixa det.


Eftersom stämingen inte vill infinna sig så får man tänka tillbaka istället. Har en hel del julsång-texter sparade från åren då luciakarriären var aktuell. Ett häfte är från 2003, jag var med i luciatåget i kyrkan innan lussecupen ( innebandycup). Härliga tider. Fick förresten reda på att lille Rasse precis spelat cupen, och vunnit med sitt lag. Grattis! Skoj att traditionen håller i sig, jag undrar om det var många lag i år? Om jag hade vart i Sandhult hade jag vart där och kollat. Lätt.

Enligt mamma hade Rasse också vart uppe 05.00 i morse för att åka och lussa på Volvo, precis som vi gjorde i 6:an. Hehe, kan tänka mig att den slöfocken var något trött då...

Ett annat häfte är från luciatåget i högstadiet. Några låtar med julkören också. Haha, de va rena slumpen att jag va med där. Men lite kul var det, och jag minns Sandgärdskolans aula.

Från Bäckäng har jag inga lucia-uppdrag. Man var så nöjd med att kolla på de andra, främst esteter, som sjöng så fint varje år.

Och så i år, sitter jag i lägenheten i Karlstad och försöker minnas nåt vettigt från de 1020 sidorna vi läst ( japp, jag har räknat och fört statistik på detta ;) ) och repetera anteckningar ur ett helt kollegieblock till en tenta på torsdag. Något seeegt. Får i alla fall fika med lussebulle och pepparkakor sen.

Men men, är väl bara att sätta igång igen, med "eftermiddagspasset". Wish me good luck!

PS. Har köpt en blomma idag också! :) Gick in och kika lite i en blomsteraffär här på Rud som jag ej varit i. Tänkte se om de hade nåt litet sött. Blev en liten röd vanlig, ja , vad-den-nu-heter . Är ju kass på blommor. Vad jag minns så kräver den ej så mycket skötsel så förhoppningsvis klarar jag av den i en vecka utan att ta död på den! DS.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0