Håll i hatten - nej hjälmen!

Årets hittils blåsigaste dag tillbringades på ett pappersbruk i Skoghall ( Stora Enso ). Det var studiebesök som gällde, med rundvandring och föreläsning. Vädret var hemskt-  kallt och blåsigt som attan. Vi fick hålla hårt i våra tilldelade "ByggareBob-hjälmar" för att de inte skulle flyga iväg. Självklart gjorde ju dock min det, mitt minihuvud är ej lämpat för sådana hjälmar!

För er som undrar så ligger Skoghall en liten bit sydväst om Karlstad. Jag kunde som tur var åka med i lärarens bil, slapp krångel med buss och så för en gångs skull.

Lukten runt bruket var inte alltför hemsk, man har ju en viss erfarenhet från tiden med GF och besöken i Gässlösa och Sjöbo vattenverk ;)

Bilder tagna från ett slags utsiktstorn på bruket:




Det var alltså jäkligt stort. Bruket använder 0,7 % av hela Sveriges el - det ni!


Nu ska det undersökas om julkalendern kan ses på SVT Play, i så fall måste jag ju kolla!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0