21 november

Hemlängtan kommer och går lite grann. Idag tänkte jag delvis på familjen där hemma. Det känns konstigt och tråkigt att inte få träffas innan jul. Är ju hela 4 veckor dit... :(

Funderade lite på vad ni skulle kunna gjort om ni var här idag;

Om pappa var här skulle han fått äta den tjocka botten på osten som ingen vill ha.
Min ost tog nämligen slut och jag fick ge 92 kr för en ny- helt sanslöst ju!
Pappa skulle mer än gärna fått hjälpa till att diska också.

Om mamma var här skulle hon fått laga lite god mat åt mig, typ fisk. Äter dåligt med det numera, kanske bör köpa sån där äcklig fiskolja?
Av mamma skulle jag också tiggt till mig ännu mer bullar, bröd och kakor.

Om "lillponken" var här kunde han hjälpt till att torka upp en stor vattenpöl som mötte mig i "köket" när jag kom hem idag. Den kom från kylen som på något finurligt sätt lyckats frosta av sig själv.

Om Sigge var här kunde vi gnällt lite tillsammans över lärare och läxor. Vilket påminner mig om att jag nog bör plugga lite miljörätt nu, kapitel 8 om de allmänna hänsynsreglerna = kap 1+2 i miljöbalken. Härlig godnattsaga det!


Pussar och kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0