Bästa helgen

Nu är det slut på det roliga, för i morgon drar en ny kurs igång med dunder och brak. "Miljöförvaltning och miljöpolitik" heter den- låter väl suuuperintressant va? Bl.a har jag köpt boken "Svensk miljörätt" som är på 542 sidor med massa lagtexter och sånt, typ miljöbalken. Oh yeah.

Men nu ska jag berätta om något annat. Denna helgen, med start fredag, har jag vart med mamma, pappa och lillponken ( ja asså jag menar Rasmus :P ) , och det var bästa helgen på länge! :D I fredags kom de till lägenheten en stund, och sen gick vi över gatan och käka pizza. Här är brorsan i ätartagen:


Sen chilla vi lite på deras vandrarhemsrum, kollade lite på tv ( yey!).

På lördan blev man upphämtad som med värsta taxin , hehe, för vidare färd mot "Lek och buslandet". Man blev lite förvånad över att Rasse som ju inte är en liten pojk längre , ville åka dit av alla ställen. Men ibland får man faktiskt va lite barnslig :)  Det är ett sånt där lekland med bollhav och sånt. Men det var faktiskt lite kul, jag joina Rasse litegrann, och coolast var ju i alla fall 8 metersrutschbanan :) Lite småroligt att se föräldrarna till barnen fega ur vid avsatsen, och sen se deras typ 3-åringar bara kasta sig ut utan någon som helst rädsla... :P
Pappa och mamma tog det lilla lugna och satt kvar vid bordet. Här är Leffe lite lagom kalmerad, hehe:



Och lillen med sin muffin:




Vi passade även på att fira min födelsedag,  jag fyller ju faktiskt år snart  :) vi käka ute även på lördan och så fick jag lite presenter. Mamma kom, precis som mormor, med bröd, kakor, russin m.m.  som jag fick, nice nice! Bäst är ju i alla fall frysskåpet, som blir en kombinerad födelsedagspresent och julklapp. Toppen!

Va tråkigt och lite sorgligt att de skulle åka hem igen, vi sa hejdå på lördag kväll. Nu ser jag dem inte förrän till jul... Men tiden går ju så himla fort jämt så vi är väl snart där antar jag!

Tack i alla fall för en toppenhelg :D





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hej min "snart 19-åring" och tack för en härlig helg i Karlstad. Du skriver så fint så man nästan blir rörd igen!!! Hörde att Rasmus hade skvallrat ang. mej. Men jag har svårt för avsked, får väl försöka att vänja mej.....

Kramar M P.S såg att även mormor hade skrivit inlägg, inte dåligt av en pensionär!! D.S.

2011-11-07 @ 16:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0