Lussebak i Karlskoga och diverse julpys

Hej på er!

Nu kan jag lägga till ännu en besökt stad i min reseryggsäck, för igår var jag i Karlskoga!  Där bakade jag lussekatter, åt ris à la malta, lyssna på julmusik och tjuvstarta julen med avsnitt av Pelle Svanslös-kalendern! Mycket gott var det och sällskap med två trevliga brudar!

Så nu har jag i alla fall lite lussekatter att mumsa på! Tänk att det faktiskt är december snart, och i morgon är det första advent! Passande nog har jag fått en fin ljusstake av Anna-Lisa att ha under julens månad! Tyvärr har jag ingen sladd och bra uttag så jag kan ha den i fönstret. Men ändå :)



Från posten fick jag häromdagen julkortspåsen, så snart blir det att skriva julkort också! Och så måste jag ju köpa massa julfrimärken - jobbigt att behöva göra själv!

Avslutningsvis har jag lite beslutsångest om jag ska köpa ett par julgardiner till lägenheten. Har nämligen dykt upp ett par enkla panelgardiner på Pekås som skulle kunna passa! Men jag vet inte, kanske är lite onödigt och så är jag inte helt hundra om det matchar inredningen i övrigt. Är ju svårt att föreställa sig i butiken hur det ser ut hemma.

Nu är det bara snön som saknas, i december ska det väl ändå vara vitt!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så mysigt du har, hälsa Anna-lisa och tacka så mycket för den fina ljusstaken, hon är ju för söt!

Låter mysigt att ha varit i Karlskoga och bakat lite lussekatter, skönt att koppla av med något annat än "plugget". kram Mamsen

2011-11-27 @ 15:45:54
Postat av: Anonym

Så mysigt du har, hälsa Anna-lisa och tacka så mycket för den fina ljusstaken, hon är ju för söt!

Låter mysigt att ha varit i Karlskoga och bakat lite lussekatter, skönt att koppla av med något annat än "plugget". kram Mamsen

2011-11-27 @ 15:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0