PPP


Nepp, det är inte "polluter pays principle" som åsyftas i detta fall. Utan bokstäverna sammanfattar kort min dag i:
Pyssel, plugg och poster.

Hade "ledig" dag idag, vilket är farligt för det är så jäkla lätt att tro att man är ledig, och så är det ju fredag och så tänker man att man kan ta det lite lugnare... och vips så var det kväll och man har inte utnyttjat dagen för den vardag och arbetsdag som den faktiskt är.

Tror ändå jag har hyfsad disciplin mot mig själv, jag gick upp vid samma tid i morse som övriga dagar, pluggade lite grann på förmiddagen i alla fall. Men så fort det blir eftermidag tenderar jag att hitta på nåt annat och så försvinner tiden... Var i stan en snabbis- fixa tågbiljett och spontanshoppade en till poster till väggen.  Var också och tränade ett par varv runt tjärnen vid Sundsta, härligt.

Har också gjort ett litet födelsedagskort till min polare Emelie, som fyller år idag på det coola datumet 11/11/11. Hon har åkt hem över helgen men jag tänkte hon kan få kortet och en liten hemlig present senare. Vi snackade lite om att vi kanske kan ha ett litet gemensamt mini-firande för oss nästa vecka, när ju jag fyller år, så det får vi hoppas på!



1. Min pyssellåda som familjen kom med i helgen, roligt att kunna klippa och klistra lite igen!
2. Dagens plugg. Har läst ut första boken i kursen, känns bra! Fast det är mycket krångligt också, te.x beslutsprocesser i EU och FN:s uppbyggnad m.m.
3. Planschen på Eiffeltornet. Har ej ännu bestämt om jag är helnöjd med köpet. Får sin plats ovanför micron.

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0