Lite random


Tjena mors!

Idag får det bli lite random saker som jag skriver om. Ex:

Nu har jag fått mina första 15 högskolepoäng avklarade. 8 p för tentan, 6 p för projektarbetet och 1 poäng för seminarierna. Gött mos.

Idag var jag på den tråkigaste föreläsningen hittils. Eller det var nog bara personen som gjorde det tråkigt. Det var en kvinna som va kommunråd i Karlstad kommun, men också doktor i kulturgeografi eller vad det var, på universitetet. Hursomhelst så gav föreläsningen ingenting, trodde hon skulle berätta nåt bra och intressant om miljöpolitik och dess aktöter, eller vad som helst. Men hon stod bara där och berätta om allt som var så fantastisk med Karlstad kommun och blabla. Sen prata hon om sin avhandling om tunnelbanebygget i Hallandsåsen, som ingen riktigt förstod varför. Och så sa hon hela tiden "Hallandsås", med knäpp betoning så man tänkte Hallands -sås typ. Så jag och de två tjejerna från Karlskoga satt och kladdade väldigt vackert i våra kollegieblock istället.


Det är kallt och mörkt på mornarna nu. Snart åker nog cykeln in i förrådet för lite dvala. Fast jag cyklade faktiskt igår, för då hade jag ingen träning inplanerad. Idag har jag vart på gymmet, har alltså börjat på ett gym precis vid skolan om jag ej sagt det. Det är, så att säga, ett riktigt gym där man ofta själv får lyfta vikterna man ska ha till maskinerna. Där hänger alltså lilla Helena, tillsammans med de stora grabbarna som lyfter tunga skivstånger lätt som en plätt.


Lite foton från en tidig morgon på Rud:




Nu är det dags att slänga ihop lite spontan-tacos för att finally göra slut på mammas qournfärs jag fick i lördags :P Har dock ingen tacokrydda men det kan nog va gott ändå, hungrig är jag i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0