Dan före dan

I morgon är det alltså dags för min livs första tentamen på universitetet! Känns i alla fall bra att jag delar denna nya upplevelse med de flesta i min klass. Har fått reda på lite mer i alla fall, det kommer tydligen va 9 frågor, och man kan få 4 poäng på varje. 4 frågor har Pär gjort ( föreläsare, naturvetenskap) och resten har Hilde gjort ( föreläsare typ samhällsämnen -miljöhistoria, + etik ). Detta fick jag reda på igår då jag åkte ner till skolan ett par timmar och plugga lite med ett par andra tjejer i klassen. Det var bra, vi kunde slå våra kloka huvuden ihop och diskutera och så. Samt tjöta lite annat.

Tror att jag har ganska bra koll ändå, har ju i alla fall läst hela boken, antecknat lite och vart på alla föreläsningar. Det har vart ganska svårt att veta vart man skulle börja dock, det är ju så mycket! På gymnasiet då kunde det ju va kanske motsvarande 2 kapitel i boken som man kunde plugga in och lära sig det mesta. Men det går ju inte här när man har 5 ggr så mycket - en hel bok, + alla föreläsningar som inte sällan har helt annat fokus än boken.

Nåväl, jag har i alla fall inte pluggat ihjäl mig eftersom jag lever än. HAHA Nej men skämt åsido, förhoppningsvis har jag pluggat lagom mycket och på rätt saker. Det lär jag få reda på i morgon i alla fall! :S

Så jag hoppas alla sitter och håller tummarna och önskar mig lycka till! Ska skriva från 14-19, på en fredag, helknas. Jaja, jag får hoppas det går bra och så får jag längta till efteråt då jag kan slappa till Idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0