Fokus på ljusglimtarna!

I såna här tider, när det är mycket att göra och kan kännas tungt emellanåt, får man ta till sig alla de små positiva grejer som faktiskt händer. Så det tänkte jag göra!
T.ex är det ju skoj att:

* Jag i förrgår fick en biobiljett av Posten, som tack för att jag jobba där i somras. En nice överraskning!

* Alla de 5 seminarierna som vi haft under kursen är överstökade.

* Tv6play finns! Hade ingen aning om detta. Nu kan jag kolla på nya 2½ men också, man klarar sig ju alldeles utmärkt utan tv ju! :)

* Det finns folk som tänker på mig därute! Här om dagen fick jag sötaste brevet från min kära mormor, och från min kusin! Är jätteroligt att få brev och höra hur ni andra har det!

Sist men inte minst så var jag på en mycket lärorik och häftig tillställning i måndags. I Karlstad arrangerades "Globala veckan" och i måndags var temat "Klimat och säkerhet". Visste om detta för flera veckor sen och tänkte jag skulle gå, men sen glömde jag av det. Men så kvällen innan fick jag synd på ett argt, och nästan desperat meddelande skrivet av vår lärare där hon uppmanade oss att ta chansen och gå. Så då blev det så!

Dagen bestod av helt gratis föreläsningar på Karlstad CCC ( congress culture center) och det var massa coolingar där. Martin Hedberg, känd meterolog, Mikael Karlsson, ordförande i Naturskyddsföreningen samt Europeiska miljöbyrån, Christian Parenti- en amerikan som skrivit en bok m.m Dessutom fick vi höra en exklusivt föreläsning via nätet från Natos högkvarter i Bryssel!
F.d. statsministern Ingvar Karlsson skymtade i publiken och konferenciern var ingen mindre än Bo Landin, f.d programledare för "Naturen", vetenskapsjournalist och naturfilmare.
Här kommer lite bilder från detta! Observera att bilderna sällan blir bra vid såna här tillställningar,men i alla fall.


Bo Landin


Mikael, amerikanen samt en kvinna från " International strategy for diseaster risk reduction".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0