"Hemma" i Karlstad igen...

Nu är jag på plats i Karlstad igen efter en helg i Sandhult och Borås. Mycket god mat har det blivit-mumsmums! Jag hade själv fått önska mat och dessa önskningar gick verkligen i uppfyllelse i form av klyftpotatis och kyckling, "Helenas köttbullar" ( italienska köttbullar med citron och kanel) och en god fiskgratäng. Riktigt härligt väder har det också varit - ÄLSKAR dessa fina höstdagar, ser de som en kompensation för det himla tråkiga och regniga augusti då jag var ledig i somras..

Tråkigt var dock att halva familjen var mer eller mindre risiga; förkylda och trötta. De gick och la sig tidigt, i alla fall på fredagskvällen, så det blev att man fick sitta och kolla på Idol själv. Typiskt, eftersom det ju var sällskapet man delvis åkte dit för. Pappa hade kört nattpatrull, så han hade i alla fall en anledning. Men bättre tajming kunde man ha haft.

Tågresan hem gick bra, Borås-Herrljunga-Hallsberg-Karlstad. Inga förseningar -wihoo! Nu har jag käkat det jag kunde skrapa fram i skafferi och kylskåp ( hade ju ätit upp det mesta innan jag åkte), och är ganska trött. Det kan ju vara otroligt sövande att sitta på ett tåg!

Så nu är det bara att dra i gång med min vardagslunk igen, så nu ska jag kika lite på det vi ska göra i skolan imorn.

Ha det!



Byebye Sandhult, ses till julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0