Jag och tanterna

Hejhopp!

Träning,litteraturseminarium och sopmöte har det blivit idag. Låter väl trevligt va?

Jo, det är så att de ska byta sophanteringssystem i mitt hus, och då va det info-möte om det i "Ruds servicehus". Tänkte att jag får väl pallra mig dit då. Där inne satt massa folk, boendes på Horsensgatan 2 ( mitt hus), 26 och 48.    Jag lovar; 90 % är pensionärer, de flesta är tanter med rulatorer. Första gången man verkligen försod att det här är verkligen pensionärsområdet i stan. Det är som en pensionärsby jag bor i - " i rulatorernas land" som min käre moder sa. Alla 65+:are och jag satt alltså där och lyssna på en kvinna som prata om att man nu skulle sortera ut matavfallet i speciella papperspåsar i gröna små korgar som vi allihopa skulle få, att det körs till Jönköping för att göras till biogas och blahablaha. Det kändes som Karlstad är nååågot efter Borås, som ju haft skitbra sopsortering i en väldans massa år. Men men, bättre sent än aldrig!

Litteraturseminariet idag gick hyfsat bra faktiskt, det handla om svensk naturvård/naturvårspolitik. Vi skulle ha läst en sammanfattning av en regeringsskrivelse och fundera över en del frågor, samt komma på en egen diskussionsfråga. Det var rätt svårt, för om själva texten fanns egentligen inte så mycket att diskutera tyckte jag. men det löste sig bra, vi hade en väldigt aktiv sem.ledare som prata på.

Ska lägga mig tidigt för nu under kvällen och eftermiddan har jag känt mig lite hängig. Fy sjutton om familjen lyckades smitta mig i helgen - då jäklar!!!

Kommentarer
Postat av: Elina

KRYAKRYAKRYA!

2011-10-04 @ 19:55:48
URL: http://elinis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0