Leta stolpar :)

Ännu en helg över.  Det är konstigt -ena stunden segar sig tiden fram men i andra fullkomligt rusar den iväg. När man ska laga mat till exempel. Himla tid det tar! Igår slog jag till och stekte fisk, blir inte så mycket av den varan nuförtiden. Alaska Pollock blev det, som först skulle "halvtina"( ?) som det stod på paketet, och sen vändas i ägg och ströbröd. Jobbigt eftersom man har typ en halvmeter diskbänk att röra sig på.

Har lyckats kurera mig någorlunda mot förkyldningen. Druckit citronvatten och apelsinjuice och honungsvatten och käkat kiwi. Har vilat med min kära Harry Potter-bok emmellanåt, läst igenom texten vi ska ha på seminariet på tisdag. Och så har jag vart ute lite, och med stor entusiasm sysslat lite med min nya "hobby". Några av er kanske minns att jag skrev om en karta - " Friska Karlstad" en gång för ett tag sen. Som visade massa kontroller i form av stolpar som man kunde leta upp lite här och där. Tävlingen slutar 19 okt råka jag få syn på, så ja tänkte jag kan väl köra litegrann på skoj fram tills dess! :P

Hittade faktiskt hela 3 stycken, . I samband med letandet efter den andra kontrollen hamnade jag på en jättefin kyrkogård! Den va enorm, väldigt välskött med häckar och blommor och oerhört mysiga små stenbelagda stigar man kunde vandra runt på!


En röd - min första :P     Röd betyder medelsvår


Och två lätta gröngölingar   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0