Blöt dag!

I dag blev jag blöt flera gånger om, fast det inte skulle regna idag. När jag cykla till bibblan för att plugga lite på morgonkvisten var det helt perfekt cykelväder. Till och med solen stack fram precis när jag börja närma mig skolan. Härligt är det också att mötas av alla andra som cyklar på morgonen, jag är så ovan att se så mycket folk som cyklar! Jag sticker dock ut från mängden genom att använda hjälm, för det gör man tydligen inte i Karlstad. De e bara jag och de allra minsta småglina som har. Men men, jag är i alla fall rädd om min värdefulla skalle!

Hursomhelst, efter att ha avverkat ett par timmar i bibblans nedre plan ( tyst plan, med flera studieceller som man kan isolera sig från omvärlden i ), skulle jag cykla hem. Och då börja det regna såklart. Inte vrålmycket men ändå. Och jag hade inga regnbyxor med mig för det skulle ju inte regna..

Slängde i princip bara av mig ryggsäcken i lägenheten, och cykla sen ner till ett badhus som jag kollat upp. Det ligger precis vid den sjön i Sundsta som ni sett bild på. ( Och nej, det är inget utomhusbad!) Var väl Ok, men inte mer. Verkar rätt slitet och gammalt, och mycket riktigt håller de på med en totalrenovering som ska va klar om 2 år eller nåt. Hela 77 längder blev det i alla fall, skulle simmat 80 men så fick jag en go kramp i hålfoten så då blev man inte så pepp på att köra de där sista..
På hemvägen börja det såklart ösregna ( denna gång hade jag dock regnbyxor), så man var himla blöt när man väl kom hem. Jobbigt det där, att inte kunna hänga sina blöta kläder nånstans! I Sandhult har vi ju hela källarn att hänga svettiga och blöta kläder på, och sätta skor på torkning. Men här får jag försöka så gott det går med att lägga tidningspapper i skorna och hänga upp kläderna lite här och var.

Ojoj, nu blev det väldigt mycket text! Hoppas ni orkar läsa i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0