Gymtest 1 - checked!

Frysfacket är överfullt. Så jag offrar mig genom att i skrivandes stund käka upp glassen och hallonen.. :P

Idag har jag , trots 2 kartor, irrat runt i halva stan på cykel, tills jag slutligen nådde mitt mål - Friskis och Svettis i Karlstad. Jag hade genom min skolkalender en gratisbiljett som bara väntat på att bli använd. Så idag blev den det! Jag utforskade gymmet, och min gym- jakt är härmed inledd.

Vet inte riktigt vad jag kan säga om det, det fanns många olika maskiner som alla var fräscha och bra men många av dem var helt nya för mig. Kände mig lite lustig när jag gick runt och stirra på alla maskininstruktioner och undra hur man skulle göra samtidigt som ett gäng med biffiga killar värdsvant lyfter tunga vikter några meter ifrån mig. En sak är säker - jag saknar Björcks motionsstudio hemma i Borås! Där va det jag och tanterna i det lilla gymmet med sletna maskinerna, massagebanden och Lars som alltid fixa med det ena och det andra. Billigt också. Håller på att undersöka vilka gym som finns häromkring men alla verkar så dyra och stora. Inget för mig! Men styrketräna vill jag, kände det idag ialla fall att det va himla kul att använda mina muskler igen, som nu vilat under ett antal månader. De behöver verkligen aktiveras- och det snart! 

I morgon är det dags för första litteraturseminariet, så får väl ladda lite inför det nu med en god natts sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0