Kartfantasten!

Hey!

På morgonen cykla jag till skolan med shorts och sandaler, det är väl fortfarande sommar nu i mitten av september? Det tyckte jag i alla fall! :)

Idag hade vi en föreläsning med norskan Hilde, hon prata en massa om ett fenomen som heter " Dust Bowl" och som är känt som en av de värsta ekologiska katastroferna genom historien ( sandstormar, USA). Hade aldrig hört talas om det förut så det var ju lite intressant. Men det blir rätt jobbigt att lyssna på massa norsk efter ett tag...

En annan grej som hände idag var att jag upptäckte och plocka på mig ännu en skojjig karta. Nu har jag alla möjliga - cykelkarta,busskarta,vanlig stadskarta och så denna, som var en karta som tydligen är med i nån sorts tävling -    "FriskaKarlstad". Jag skummade igenom den och upptäckte att det var massa kontroller utsatta på kartan, tydligen trästolpar, som man kan leta upp och samla koder på. Värsta skoj ju! Lätt att jag ska göra det, så kan man upptäcka mer av stan samtidigt! Får se om jag kan hitta nån annan som vill hänga på .. :P   Det fanns olika svårighetsgrader på stolparna, vissa lättare än andra. Nyfiken som jag blev såg jag att det fanns 2 lätta (gröna) stolpar vid universitetet! De måste jag leta upp!


För övrigt så utforskade jag idag också en ny bra träningsrunda för löpning och gång, nämligen en gång-och cykelbana runt en sjö, som ligger knappt 10 min mot stan med cykel. Gick gång några varv där idag, och inte en enda peka eller skratta åt mig! Fast många blev nog förvånade - det finns ju inga gångare i Karlstad så vitt jag vet så de kanske aldrig har sett någon- och man kände väl en del blickar bakom ryggen. Menmen, fint var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0