Livet i Karlstad - so far...

Nu har jag ju varit i Karlstad i två veckor, och det har varit väldigt händelserikt.  Jag tänkte bara inleda denna blogg med en liten sammanfattning om tiden här hittils.

Skolan började den 29 aug, då det var mycket information och många nya ansikten. Nu känner jag igen allihopa ( nästan 40 st), men har ännu inte pratat eller kan namnen på alla. Det bästa har ju varit nollningen, som pågått dessa två veckor, då vi lekt, spelat brännboll och spökboll, gjort poängtävlingar m.m. tillsammans. Dock var det långt ifrån alla som vart med på nollningen, det var lite trist. Igår var det sista nolle-gjejen,  sittning med en annan förening på skolan, SVIK ( tydligen stadsvetare), och temat var "Switch gender". Det var riktigt skojjit att se alla vackra maskulina tjejer med sitt smink, hår och klänningar! :)  Så här vacker var jag:



Jag tillhör då MiNK, miljövetarnas förening, och har varit iklädd en numera ganska sketen vit t-shirt som vi målade på första dagen och som har fått tjänstgöra som nolleklädsel under dessa veckor. Men nu är det slut med det roliga, nu börjar allvaret! Det är lite därför jag tänkte på att skapa bloggen nu, för det är nu det riktiga studentlivet börjar! Nu är nollningen bakom oss och det är dags att ta i tu med kursböckerna på allvar, eftersom det inte blivit så himla mycket läst nu när man vart borta mer eller mindre varje kväll!

Måste också nämna att jag vart på en 3-dagars exkursion i Klarälvdalen, vi åkte längs Klarälven och de värmländska skogarna och besökte massa olika ställen. Vädret kunde vart bättre men humöret var ändå på topp och det var tre roliga dagar. T.ex har jag ätit kolbulle och strövlat omkring i en riktig gammelskog!

Jag tycker vi avslutar med lite bilder! Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0