Nu är det slut på veckan... nu är det dags att sortera tvätt

Fredag kväll. Vad gör man? Jo, man sorterar tvätt, 60 blå här , 40 blå där. Ska ha min första tvättid imorn ( vilket verkligen är på tiden!) , var klantig nog att ta morgontiden 7-12. Jag trodde jag var smart, antog att lördagar var populära och vad man hört från folk så brukar tvättschemat fort bli fullt så det gäller att knipa en tid - jag hade ju dock inte i åtanke att de flesta i mitt hus är pensionärer, som har all tid i världen. Nåväl, har väl inget annat för mig egentligen. Är ju inte så himla roligt att ha fredagsmys med sig själv, och dessutom har jag ju ingen TV...

Fick en släng av en första hemlängtan nyss tror jag. Det va så här att en tjej i klassen som jag haft en del sällskap med och som jag lärt känna ganska bra ( Emelie heter hon) skulle åka hem nu över helgen. Och så har jag läst om 2 av mina gamla GF-kamrater som också ska eller precis träffat familjen. Så de kändes det lite som att alla helt plötsligt gjorde det, utom jag. Har också kommit på en del praktiska saker med att åka hem snart . t.ex: imorse var det fint men kyligt och det var nästan så jag ville ha på mig ett par vantar och nån typ av sjal. Men det har jag inte- de ligger hemma!

Tycker vi avslutar med lite fina bilder från soliga Karlstad!


Mitt hus omringad av den klarblå himlen


Den fina sjö som jag tränade runt igår


En till bild på den vackra sjön vid Sundsta

Kommentarer
Postat av: Elina

Hemlängtan kommer och går!

Jag har det med emellanåt, men då kan jag alltid ringa Andreas och prata med honom, det känns skönt :)

2011-09-16 @ 22:24:46
URL: http://elinis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0