Stormigt värre!

Från och med igår får jag  Nya Värmlandstidningen gratis direkt på dörrmattan på morgonen. Det var ett av alla  inflyttningserbjudande som jag fått - klart man måste utnyttja det!

I tidningen varnade de för rester av orkanen Katia, och att det alltså kunde vi riktigt blåsigt. Efter en stunds övervägande bestämde jag mig alltså för att skippa cyklingen till skolan, och ta bussen för omväxlighetens skull! Fast det hade jag inte behövt, på morgonen och under dagen så var det egentligen inte så blåsigt. Tror dock det blivit värre nu på eftermiddan och kvällen, jag ser nu utanför mitt fönster hur träden vajar kraftigt i vinden!

Annars har det vart en lugn dag, var på skolan på morgon - lunch, en föreläsning om jordskorpan ( litosfär och pedosfär ) , kunde det mesta faktiskt. Sedan kunde man om man ville gå på 2 "provföreläsningar" av två gästföreläsare. De var säkert intressanta men jag prioriterade att åka hem och träna och laga mat i stället ( har stått och stekt hela 3 paket bacon, pust! ).

Nepp, nu blir det nog att läsa lite i "Tyst hav", en av våra böcker som vi läser som seminariebok. Den är ej så lång, ca 225 sidor, och hyfsat bra. Dock massa siffror och fakta emellanåt. Därför är det gött att läsa lite Harry Potter efter det, innan man kryper till kojs! ( Jag vet, jag är lite efter, men ändå, har lånat Fången från Azkaban och ska den som lite "chillbok" :) )

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0