Happy Easter! Joyeuses Pâques! Frohe Ostern!

Glad Påsk!

Hoppas ni har/haft en bra påsk, alla där ute!

Min påsk firades som sagt här i Karlstad, i en liten annorlunda tappning. Jag och mamma bojkottade janssons frestelse och annat traditionellt ( delvis för att jag inte har någon ugn), åt i stället thaimat, pizza, grekisk sallad... Men vi hade i alla fall mitt påskpynt, påskmust, godis och ägg!


Gofika på stan på påskafton. Det blev en påskmuffin såklart!


Vädret var soligt och fint för det mesta, fast lite kyligt. Snövädret som invaderade på långfredagen blev som tur var inte långvarigt...

Det blev några promenader för att röra lite på oss, ( eftersom vi typ åt hela tiden ). Vi var i fina Mariebergsskogen och i omgivningarna där jag bor.



På påskafton träffade mamma en skojjig pratglad 87-årig gubbe på bussen. Det slutade med att jag fick ett par gratis foppatofflor av honom! Lite lagom random sådär..


Vi kollade på "Påskparaden" i stan, vilket tydligen var en stor och traditionell tillställning här i Karlstad. Halva stan var typ där och tågade med sina barn och barnbarn, som var utklädda till påskkärringar, kycklingar och allt var det var. Exempelvis såg vi en ursöt liten pojke med brandmanskläder! Tåget leddes av en orkester som glatt trummade och trumpetade så det blev riktigt paradstämning. Kul att titta på!
Därefter var det underhållning på torget, främst för kidsen. Det sjöngs massa käcka visor där man skulle dansa, hoppa och klappa händerna.


Lite halvt kaos vid paradbildningen...


Orkestern spelar på torget i solskenet

När vi inte var ute lagade vi en massa mat i lägenheten, frossade i Anna-Lisas "Svensk Damtidning"s kungaskvaller, fixade lite tråkigheter som att deklarera och städa micron.

På påskaftonskvällen spelade vi Maxi-Yatzi. Inte helt lätt med mamma som i alla fall under denna helgen har haft minne som en guldfisk... Hon hade tydligen stora problem med att räkna till tre. Senilvarning!! Ni vet, man ska ju slå tärningarna 3 gånger, men detta fick jag påminna mamma om mer än 5 gånger!! ( hon slog då bara 2 gånger och trodde hon slagit 3.. ) Det hade i alla fall jag roligt åt!

Sist men inte minst har det varit gött att slippa plugget för ett par dagar och bara vara ledig, och dessutom få lite hjälp med matlagning och diskning. Najsnajs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0