Läget

Idag var det start för något som kallas för "Karriärveckan" på universitetet. Det innebär att det denna veckan är en massa öppna föreläsningar om jobbsökande, företagande, forskning m.m. På onsdag är det också "Hotspot-dagen" där många företag och arbetsgivare är samlade vid montrar som man kan besöka. Tyvärr har man ju rätt mycket annat att göra under veckan, så vi får se vad som hinns med. Jag tycker i alla fall att man bör vara där lite grann, och ta tillvara på att det kommer bra gästföreläsare och sådant.

Därför har jag idag varit på flera föreläsningar, en om CV, en om vad som väntar en under en arbetsintervju och en som var på engelska. Den sistnämda gick jag på bara för att det kan ju vara bra att höra lite engelska när man har chansen. Det var dock menat för typ utbytesstudenter, det pratades om skillnader i olika kulturer och om hur man jobbar i Sverige kontra andra länder. Men det var lite kul ändå. Det diskuterades svenskarnas obligatoriska "fika" , ordet "lagom" och den något udda fixeringen vid ålder och födelseår i tidningsrubriker och i dagligt tal.

Det har inte blivit så mycket plugg idag. Det lilla jag läste mellan varven ville heller inte fastna . Jag läste och läste men kom inte i håg vad jag läste. Så då var det inte så mycket idé att fortsätta med det under eftermiddagen.

Tänkte nu istället kolla på "Mästarnas mästare". Är sjukt kul att det är tillbaka igen, premiären var visst igår. Jag har glömt vilka som skulle vara med, men hade för mig att det var flera roliga och såna man känner igen i alla fall.

Ha de göööött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0