Mycket på G..

Ojoj, nu händer allt på en och samma gång känns det som.

Tiden börjar rinna ut för att slutgiltigt bestämma mig för vilka kurser jag ska söka till hösten. ( Har ju en fri termin, 30 hp ). Jag lyckades under påskhelgen komma fram till vilka jag skulle vilja läsa - projektledning, miljökommunikation och en GIS-kurs, men tydligen så måste man välja fler kurser. I fall man inte kommer in på de man valt o.s.v. Så nu måste jag sätta mig ner igen och rangordna och hålla på. Sjukt jobbigt! Hatar att välja!

I skolan ska vi strax dra i gång med ett projektarbete där en föroreing och ett problemområde ska väljas. Har ingen aning om vad jag ska välja för något och det måste också bestämmas snarast...

I dag fick jag min andra kursbok, så nu har jag fått nästan 600 sidor till att läsa, utöver de hundratals sidor som återstår av boken vi även hade i förra kursen. Denna kursbok har dessutom inga bilder, ingen färg, bara engelsk minitext och grå rutor. Japp, riktigt pepp är man på att ta itu med den..

En rolig grej som dock hände idag var att jag och Emelie köpte billiga biljetter till en musikal-föreställning nästa vecka. Hoppas det blir skojjigt!

Där hemma händer det också grejer. Idag har lillbrorsan åkt själv med flyg (!) till Portugal för träningsläger med "de stora grabbarna". Fick höra från mamma att allt hade gått bra, tur det! Får förhoppningsvis höra mer från honom om nån dag.

"Vi" ( eg.  mamma och pappa) har också köpt ny bil har jag fått höra!  Det blev tydligen snabba puckar sedan vår annars pålitliga Skoda Octavia började krångla rejält. Så nu är den tydligen utbytt mot en blå Mitsubishi! Blir spännande att få se den nästa gång jag kommer hem till Sandhult.

Men nu är det dejt med kudden som gäller. Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0