Tentaklar

Tentan är skriven, gick nog helt ok. Men som vanligt var den inte alls som man kunde förvänta sig. Det var nästan bara korta sakfrågor, och flera var helt onödiga/irrelevanta med tanke på vad som borde varit kursens viktigaste innehåll. Som tur var klarade jag mig bra på flera frågor för att jag läst natur.

Efter tentan "firade"  jag genom att åka till stan och påskshoppa på eftermiddagen. Måste ju fixa till så det blir lite påskfeeling! Köpte påskägg och fjädrar och små kycklingar. Cyklade och hämtade lite björkris i skogen och ordnade en riktigt prydlig påskris-dekoration i fönstret. Ni kanske får se bild någon annan dag.

Helgen tillbringades som tidigare nämnt i Örebro. Det var ganska intensiva dagar, men en handfull tjötiga småungar att försöka hålla reda på. ;) Det var allt lite gnäll och tvärtemot, men gick väl okej ändå. Jag hade ju inte huvudansvaret i alla fall.

Roligaste var ju lätt när vi skrämde skiten ur kidsen med spökshow á la Agneta. Det var på lördagskvällen som de yngre tjejerna av någon anledning börjat oroa sig för spöken och andar. De hade dessutom fått tag i en app, som alla hävdade kände av spökens existens och kunde avläsa deras position på en radarskärm. Så de sprang runt i huset och skrek när spökena "kom nära". Detta höll på ett bra tag, och vi ledare försökte förgäves övertyga dem att det var bullshit. Men de skrämde upp varandra mer och mer och det hela blev bara töntigt och jobbigt till slut. Men då tänkte vi skoja lite med barnen och Agneta smög sig ut med ett lakan över huvudet och knackade på fönster och sprang förbi köksdörren ( glasdörr). Och ni skulle hört vad alla skrek! Det var så jäkla kul! Jag och mamma till en av tjejerna vek oss av skratt medan småtjejerna och även min fege lillebror skrek och dukade ner bakom köksbänken!

Annat skoj var besök på äventyrsbadet, badminton-och-bordtennisspelande, besök av Sven Blomkvist och hans löpband, att vi bokstavligen bodde mitt ute i ingenting och att båda mina favoriter vann i Gladiatorerna!

Lite bilder får avsluta dagen, nu ska jag ta igen lite tv-tittande. Hejsvejs!








Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha! Rasmus den lilla fegisen!

2012-04-03 @ 19:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0