v.16

Söndag kväll. Ännu en vecka till ända!

Veckan har gått fort. Har hunnit med det mesta av det jag hade tänkt i alla fall :)

Förutom en hel del pluggläsning har det blivit en tripp till Karlskoga, musikal på Wermlands opera och "studiecirkel" med ett par klasskamrater i bibblan.

Vi har börjat med ännu ett projektarbete ( i grupp), som denna gången ska handla om en vald förorening och en specifik hälsoeffekt eller dylikt. Jag ska va med Karlskogabrudarna Joss och Emma, och det var därför jag var där och snackade lite om arbetsupplägget. Vi ska skriva dryga 5 sidor "vetenskaplig text" om bromerade flamskyddsmedel och dess påverkan på hormonsystemet. Känner mig inte så pepp på detta arbete eftersom jag har en massa annat att göra (känns det som i af, som att läsa massa sidor i kursböckerna). Men vi ska nog ro i hamn det ändå.  Vi får hoppas på konceptet "motion creates emotion". ;)

I torsdags var jag på musikal med Emelie. Vi utnyttjade ett gå 2 betala för 1-erbjudande och biljetten kostade därför bara 82,50! Och dessutom var musikalen jättebra! Den hette "next to normal" och handlade om en till synes på ytan vanlig familj. Men snabbt insåg man att det inte stod rätt till, mamman var psykiskt sjuk och detta drabbade hela familjen i en negativ spiral. Den var väldigt gripande och med starka karaktärer. Och alla var grymt bra på att sjunga! Ja, den var verkligen sevärd!

Nu laddar vi för en ny vecka, den börjar i morgon med att vi kommer få reda på tentaresultatet för förra kursen! Det har nämligen gått 3 veckor nu vilket är deadline för rättning. Så det blir ju lite spännande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0