Back to reality

Är i Karlstad igen. Efter en lååång sommar. Lite småkonstigt att återvända efter så pass länge.
 
Ska nu försöka komma in i vardagen här igen. Plugga, laga mat, träna, sova. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan jag får rutin på det hela igen...
 
Denna termin kommer bli annorlunda på flera sätt. 1) Jag kommer läsa fyra ( alt. tre) kurser istället för vanliga två.
2) Jag kommer börja i morgon med att läsa tre 7,5 hp-kurser. Samtliga är på kvartsfart ( under v.35-03) och på distans. Allt detta är nytt för mig. Kurserna är:
* MKB, miljökonsekvensbeskrivning
* Orienteringskurs i GIS
* Miljökommunikation för förändringsarbete
 
3) I vecka 40 kommer jag börja med en kurs som är 100% och på skolan. Den går under turismprogrammet och heter: " Natur- och kulturresurser (hållbara) för turism". Den handlar bl.a om ekoturism och friluftsliv som jag tycker låter spännande.
Jag fick denna kurs istället för projektledning, som jag tidigare skrivit lite om. Jag kom inte in på projektledning, och kände mig felaktigt behandlad, av flera anledningar. Helt klart var något skumt med antagningen till den kursen. Och inte fick jag något vettigt svar på varför det var si och så.
Men hur som helst ska jag istället läsa turismkursen fram till v.49. För er som har hängt med så kan ni nu klura ut att jag under en period alltså kommer att studera på 175 %. Vi får se hur detta upplägg håller...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0