Go dag

Snacka om gött att få sova ut idag på morgonen och inte behöva gå upp kvart över fem längre! Mina arbetsveckor på Postverket är nu överstökade, och jag är ledig i flera veckor. Härligt och välförtjänt! ;)

Tänkte jag kunde summera min arbetsinsats lite kort. Det har som sagt blivit mycket springande i trappor och konkande på diverse tidningar och reklam. Men man får också uppleva annat som brevbärare. Ibland är ju folk ute i sina trädgårdar och dylikt, och vill gärna prata en stund. En del är vänliga och skojar litegrand, medan andra är lite mindre trevliga och gnäller på både det ena och det andra. Ibland får man fajtas med humlor som tagit sig in i bilen. Eller skydda posten och kuta över gatorna i ösregn. En gång lyckades jag köra igenom en vattenspridare...

En del söta barn som vill hämta posten kan man också stöta på, och folk som har roliga efternamn.

Allt som allt är det ett bra sommarjobb att ha. Schyssta arbetstider och lön också! ;) En rätt trevlig arbetsplats faktiskt. Bra med detta året var ju också att jag hade betydligt bättre förkunskaper och så. Samma tur, koll på rutinerna. Men nu är det alltså över för denna sommarn, och nu blir det tid över till annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0