Ständigt dessa förändringar

Det är konstigt att saker och ting aldrig kan få vara som det är. Allt ska hela tiden uppgraderas, bytas ut, omorganiseras. Även om tanken bakom de flesta förändringar är god, så blir verkligheten ofta en annan.  Det kan vara både jobbigt och tidskrävande att jämt sätta sig in i nya saker och system.
 
Som idag till exempel. Jag cyklade ner till skolan för att bl.a skriva ut en del papper om mina kurser. Naturligtvis har de bytt kopiatorer, skrivare och utskriftssystem på hela skolan. Jag fick alltså börja med att köpa ett nytt kopieringskort. Nästa steg var att försöka förstå sig på hur man får in pengar på kortet, för att sedan kunna använda det. Vilket var lättare sagt än gjort.
 
Efter en stund reseach och en del frustation stod det klart att jag inte skulle kunna sätta in några pengar. Anledning: jag har inget Visa/Mastercard. Detta behövdes tydligen för betalning direkt via nätet.
 
Man blir så trött. Aldrig kan nånting fungera som man tänkt sig. Så nu återstår väl att skaffa ett sånt där kort då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0