Syskonäventyr

Efter mycket om och men kom jag och mina bröder iväg på en liten tältutflykt. Ett måste på sommaren tycker jag!

Platsen för utflykten var sedan några dagar bestämd, en vacker sjö dryga 5 km mot Bredared. Vi cyklade dit på kvällen. Lite bökigt var det väl med packningen, men det gick bra det med.

Rasmus var sugen på att fiska så han tog med sitt spö och stod och meta en stund. Fiskarna var dock för smarta och lyckades flera gånger nappa åt sig betet utan att själva fastna i kroken.

Jag tog en liten simtur, och ja, något kallt var det väl.


Kallt, var det däremot också under natten, då jag och brorsan sov i vårt minimala tält. Vi båda hade nog underskattat kylan, och sömnen blev det följaktligen sisådär med.

Men det var väl mysigt ändå. På kvällen spelade vi t.ex maxi-yatzi och gjorde mat på triangiakök. Och njöt allmänt av stillheten och den svenska naturen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0