Bara.Lite.Till.

I dag är det måndag. Igen. Varför är det alltid måndag?? Jag gillar inte måndagar..

I flera veckor nu har jag gått runt och motiverat mig med att nästa vecka, då blir det lite bättre, då blir det lite lugnare i plugget o.s.v. Men när den veckan är slut så börjar genast nästa, utan att man får mindre att göra. I stället kommer nya saker upp på att -göra-listan, och det tar aldrig riktigt slut..

Känner mig därför ganska trött just nu. Jag vill bara ha en riktigt lång och go och helt pluggfri JULLEDIGHET. Men det kommer det som vanligt inte bli, har två projektarbeten som ska göras till januari.. Åååh, jag vill inte! Skulle just nu lätt kunnat betala någon att skriva dessa arbeten, eller åtminstone hjälpa till! Är jobbigt att sitta själv och fördjupa sig i en massa konstigheter.

Men jag försöker intala mig själv: Kom igen! Kämpa på! Bara.Lite.Till!

Kommentarer
Postat av: joss

Kom på något du verkligen vill köpa, eller något du verkligen vill göra. Och belöna dig med det när du har nåt ett visst mål! Kanske när du är klar med ett av projektarbetena eller nåt. Så gör jag jämt. Brukar underlätta lite lite i alla fall att ha något att se fram emot :) Och så måste jag alltid ha något litet att se fram emot på kvällen så att jag får en anledning till att orka göra nytta på dagen. Typ, laga god mat, eller unna sig nåt extra gott, eller göra nåt speciellt :)
Helt plötsligt släpper det och blir lättare! Och så brukar jag tänka på måndagar som "åh, nu har jag en HEL VECKA på mig att få undan massa skolarbete, jag hinner ju asmycket på en vecka".

Lite pepptalk! ;)

Svar: Tack så mycket Joss! Jo, jag försöker också arbeta mot delmål och sätta upp en del belöningar och så. Det funkar för det mesta bra.. Nu längtar jag till jul och nyår då jag har en del kul på G, så jag ska försöka tänka lite mer på det ! :)
None None

2012-12-12 @ 15:56:57
URL: http://jossiworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0