Christmas Day

25 december idag. För många är det den 25:e som Tomten kommer. Varför har vi egentligen den 24:e i Sverige? Det har jag funderat på faktiskt. Någon som vet?

Hur som helst så har julafton, och julen hittills varit bra. Jag har varit lite halvsjuk ( förkyld) men har ändå orkat med att baka en del. Så roligt, särskilt eftersom jag inte har någon ugn i Karlstad och har längtat så länge efter det!

För första gången har jag i år  tillsammans med brorsan lyckas knåpa ihop ett pepparkakshus! Det blev kanske aningen skevt, gick sönder lite grann, kristyren blev utsmetad p.g.a att spritspåsen förstördes, men vad gör det om hundra år? Det blev mycket fint till slut i alla fall, är så nöjd och glad över att det blev av! :D

        
 
Annars så sörjer jag lite smått över att julkalendern är slut, men den slutade ju bra i alla fall! Jag får kompensera denna dagligt sevärda kvart med alla bra tv-program som brukar gå under julhelgerna. Kanske det går något skoj just nu? Japp, jag ska nog gå iväg och sitta och mumsa på min chokladtomte en stund framför tv:n..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0