Förberedelser

Sista helgen i Karlstad för i år! Styr nämligen kosan hem till Borås och Sandhult på måndag morgon! Det återstår att se om jag kommer fram ordentligt, med tanke på att SJ och snöväder inte brukar vara en bra kombination.. Idag har det snöat rätt mycket, nästan snöstorm på förmiddagen. Nåväl.

Idag har jag tvättat, städat, lämnat tillbaks böcker och håller just nu på med en sista sats med köttfärssås. Det blir lite si och så med maten innan man ska åka i väg så här. Man försöker äta upp så mycket som möjligt i kylen, vilket ofta leder till att man får hanka sig fram med det man har de sista dagarna. T.ex har jag saknat både smör och ost ett tag nu. Lever på en liten burk med färskost som pålägg. Det kommer alltså att bli gott med riktig mat när jag kommer hem till Björkvägen!

Förberedelserna kommer fortsätta imorgon, främst med packning såklart. Lite svårt att komma ihåg hur mycket och vad för kläder och så man har hemma. Får väl slänga i lite av varje i väskan. Blir väl till att stryka också kanske, behövs nog..

Som ni förstår är det kanske inte världens roligaste helg. Men förhoppningsvis blir veckan desto trevligare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0