Mera om Greveholm..

En fjärdedel av årets julkalender har nu visats. Dags för en bedömning?

Lyckligtvis nog, inser jag att jag varit lite väl pessimistisk. Från början, när jag först hörde om uppföljaren till Greveholm, tänkte jag att det var dömt att misslyckas. Att det bara skulle förstöra allt och sluta med fiasko.

Men så blev det inte! Tycker jag i alla fall. Mycket tror jag beror på att det är samma manusförfattare, han som skapat årets kalender var alltså med och regisserade år 1996.

Ville bara säga att jag faktiskt gillar även denna julkalender. "Arvet" från succén 1996 tycker jag har förvaltats väl, mycket tack vare spökenas karaktärer. Men det finns även spänning och humor, pappan Stig är ju allt lite kul. Såg ni dagens avsnitt då han gick på hyperspeed! :)

Ja, jag vet jag är lite barnsligt nördig som skriver massa om det här. Men något kul får man ha! I en vardag med plugg så är det skoj att se fram emot en kvarts barnprogram. Det är också lite av en nostalgitripp. Flera gånger i veckan har jag kommit på mig själv med att gå och tralla på melodierna/musiken i Mysteriet på Greveholm!

För övrigt kan jag berätta att snön nu även har kommit till Karlstad.
 
          Utsikt från mitt fönster.
              Min chokladkalender.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0