Blandat mojs

Har inte orkat/hunnit med att skriva här på några dagar nu. Känns som jag har mycket att göra för tillfället, fast jag är egenligen inte säker om jag har det. Fast vi har ju flera saker på G; ett grupparbete om organssystem, en artposter-uppgift samt vanliga plugget med att anteckna/renskriva föreläsningskludd och läsa kursboken. Mitt mål just nu är att försöka hinna med så mycket som möjligt innan jag åker till Borås igen näst-nästa helg.

Japp, jag ska alltså åka hem lagom till inomhus-SM och ställa upp på mina 3000 m. Har ju inte tävlat sedan SM i Kalmar i juli, så vi får väl se hur det går... Tyvärr kom ju min förkyldning ytterst olämligt. Jag kan nog sägas vara frisk från den nu, jag tränade lite gång i söndags och styrketränade idag, men det var riktigt segt. Man orkade inte alls så mycket som man ville och hoppades. Så det ser väl inte direkt bra ut inför loppet....

I lördags var jag på ett "rovdjurssymposium" som varade hela dagen. Det var ett arrangemang anordnat att Naturskyddsföreingen Värmland och Studiefrämjandet, och sponsrat av Naturvårdsverket tror jag. Jag hade inget för mig så jag tänkte varför inte!? Man ska väl alltid ta ett tillfälle i akt att lära sig något nytt, inte sant? ;) Så jag gick dit och lyssnade på flertalet duktiga föreläsare som snackade bl.a. om vargforskning, hund&varg-beteende, rovdjurssitutionen i Värmland och konflikthantering. Dagen avslutades med en paneldebatt/dialog.
Det var lite nerdy kanske, för att vara en ungdom som jag, (det var typ jag och massa mossiga gubbar som såklart var insatta i allt som sades), men jag tyckte ändå det var kul och intressant. Man måste ju veta lite om rovdjur och framförallt varg, när man nu bor i Sveriges vargrevir-tätaste län!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0