HELGENS...

...GÄST var ju såklart lillbrorsan som nu äntligen fick komma hit till Karlstad och se hur syrran har det! Jag gissar att han nu fått några nya tankar när han insett att jag lever mitt liv på en yta mindre än hans rum, måste diska hela tiden, och tvingas klara mig utan tv och soffa.

...HAPPENING, var självfallet "Rally Sweden"/ Svenska rallyt som ägde rum i stan här i helgen. Det märks att det är stort här, det har skyltats i Karlstad i veckor, skrivits om i tidningarna och allt möjligt. Hade faktiskt tänkt se på avslutningen och prisutdelningen på torget i går eftermiddag, Prins Carl Philip skulle va på plats vilket ju är lite coolt, men Sigge ville va kvar i lägenheten och chilla. Tråkmåns! ;)   
Vi va nere vid torget på lördan i alla fall, då de förberedde målgången m.m :



... SKRATT. Det första Fredrik gjorde när han kom in till min lägenhet på fredagskvällen, var att på något mystiskt sätt lyckas låsa in sig själv på toan. Han fick inte upp dörren och ett ögonblick av lätt panik uppstod, men sen fick vi upp den som tur var. Problemet har aldrig uppstått tidigare, jag låser ju aldrig när jag är själv liksom, så jag vette sjutton hur han gjorde. Men det var himla kul i alla fall!

...VÄDER var strålande fint. Staden gjorde skäl för sitt namn och visade upp sin bästa sida. Det gillas! Naturligvis var jag ju tvungen att visa brorsan just "Sola i Kallsta" :



... PLUGGHÄST blir Sigge. Jag vet inte vad som hade flugit i honom, han har ju sportlov nu, men han kom hit med en massa skolböcker och var typ värsta pluggpepp. Eftersom jag själv inte hade nåt nödvändigt att studera ( just nu är det inte alls mycket i skolan av nån anledning) hjälpte jag gärna till med hans engelska book-report. Vi nördade "formal english" -ord ( han läser Eng B nu) och försökte formulera hyperintelligenta meningar. Vi tog även en tur upp till skolan och jag visade runt lite, och här är han när han sitter i det STOORA biblioteket:



Japp, detta var alltså litegrann från helgen! Det finns ju alltid mycket mer att berätta om, men detta var ett axplock i alla fall. Hursomhelst så har det varit toppen, härligt och roligt att träffa min bror och tjöta lite. Koppla bort vardagen och ha lite sällskap. Så nu är batterierna laddade, och det är dags att ägna resten av dagen åt att fokusera på studentlivet igen!

PS. Till brorsan, du glömde din drickyoghurt -hehe, så den tar jag! :) DS.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0