Kunglig födsel och up and downs

Får väl inleda med dagens nyhet: Viktorias och Daniels bebis! Det blev en liten prinsessa, det är ju för gulligt. Nu får man bara hoppas att massmedia respekterar den nyblivna familjen och inte är på dem som hökar! Det är så fruktansvärt att de knappt ska få ha något privatliv.

Nu till annat. Veckan som ( snart) gått har varit lite upp och ner. Jag lyckades bli av med snor&snörvel-delen av förkyldningen redan i måndags typ, och trodde att jag var bra igen, men så har jag då och då under veckan drabbats av förkyldningshuvudvärk och hängighet. Har därför fått skjuta upp träning ännu ett par dagar vilket är botten. Man blir ju så himla seg, stel och otränad! Och jag som skulle ladda till SM sa jag ju...

Vädergudarna har också haft svårt att bestämma sig. För bara nån vecka sen var det snö. Häromdan var det vrålhalt. I dag och i förrgår var det vår -varmt och solsken. Igår var det dystert och höst-aktigt. Så mitt humör kan nästan sägas ha svängt med vädret!

Följaktligen har humöret varit ganska bra idag, med det fina vädret. Kunde lika gärna vart mars, ja nästan april idag. Var ute på promenad i skogen och fick se en ekorre som jag stod och följde med blicken i flera minuter. Det var så vackert! Har alltid varit faschinerad av ekorrar -jag mindes att jag i sjuan när vi fick som del i uppgift att välja vilket djur vi ville vara- valde ekorre. De verkar alltid så glada och livfulla, söta och glaciösa!

Jag skulle ju såklart vilja vara ute mycket mer en sån här dag men man har ju annat att göra tyvärr. Har tillbringat nästan hela dagen inomhus, sittandes vid datan, och påbörjat reseach för ett grupparbete om organsystem. Ganska intressant faktiskt, men som sagt blir man seg när man sitter stilla så mycket...

En annan grej var att jag handlade i Coop Kronoparken häromdagen och fick ännu en obehaglig erfarenhet med mig från området. När jag skulle gå till bussen stannade en bil, och en utländsk man ville att jag skulle följa med och få skjuts av honom. Han klappade med handen på sätet för att visa. Jag kan slå vad om, är 90 % säker att det var samma man som typ prata och hängde efter mig när jag skulle på en Mink-aktivitet i Kronoparken förra året. Nä, Kronoparken ( i alla fall centrumet)-nej tack. Som boråsare kan jag inte låta bli att föra paralleller med Norrby.

Annars så har jag haft en del föreläsningar, var i skolan må -ons. Pelle skojade till det med att inleda tisdagsföreläsningen med "Kärleken är ett mirakel...." med anspelning på Ranelid såklart. Pelle snackar ju också skånska men han har inte "tungspetsR" som han sa att Ranelid hade. En annan föreläsning avslutade han med klippet från Lejonkungen med " Circle of life/ En värld full av liv"-låten. So cute!

Lite bilder från dagen:


Se kan man kan hitta för skräp/konstverk i skogen! Tyckte bilden blev cool, cykeln smälter nästan in!



Jämför ovanstående bild med denna, tagen för drygt en vecka sen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0