Söndag

Jahopp, nu var det söndagskväll igen. Tiden bara rusar iväg som vanligt.

Helgen har varit solig och fin, men fruktansvärt kall! Ryktet om Rysskylan var verkligen sant, och idag snöade det till och med så nu är det vitt! Kylan hindrade dock inte mig från att träna en liten gångrunda på lördagen. Fast man fick ju ha på sig bra med kläder förstårs!

Annars har jag väl stiftat lite djupare bekantskap med min lilla härliga 689-sidiga engelska kursbok. Jag sitter med engelskapennan i högsta hugg, men många ord är såna där special-ord så de finns inte i ordlistan. Så det är lite lurigt ibland när man inte vet en bra/korrekt svensk översättning. Men annars går det helt okej, det tar dubbelt så lång tid bara... Men tror ändå att det lönar sig att ta sig tid nu och skriva anteckningar och sånt för då blir det lättare att läsa på till tentan sen, förhoppningsvis!
Det jag läser om just nu är bl.a geologi( platt-tektonik, bergarter, jordens uppkomst..) och  biologi ( fr. basic fotosyntes och näringsvävar --> fördjupning inom evolution, population-samhälls & ekosystemsekologi, m.m.) . Mycket känns igen från gymnasiet ( är just nu fördel attt ha gått natur), men det är en del nytt också såklart. Trivs med tillvaron i alla fall! :)



Angående pappa. Han skulle kommit hem i lördags men fick tydligen stanna ett tag till på sjukhuset. Det var någon blödning som uppkommit i såret. :( Låter ju sådär bra men det ska väl ordna sig!

Själv taggar jag för en ny vecka för på fredag kväll kommer brorsan hit! Så då har jag något att se fram emot :)

Lite vinterbilder från idag får ni som avslutning :








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0