Surprise!

Bara så ni vet. Jag är en liten luring!

I fredags överraskade jag hela familjen genom att ( för dem) helt oväntat kliva in över tröskeln på Björkvägen 6. Det var skoj!

Halv åtta på fredagsmorgonen satte jag mig alltså på tåget på Karlstad centralstation. Vid lunch var jag hemma i Sandhult!
Detta hade jag planerat, som en spontan idé, i flera veckor, och lyckats hålla mig från att avslöja mig. :)

Så det blev en liten rolig surprise tyckte jag, och jag vet i alla fall att mamma tyckte det också. Hon saknar mig visst en hel del därhemma, när hon inte längre har en kvinnlig och vettig person att prata med! För nog blir det något kaosartat ibland, med 3 manliga individer, varav en är halvt handikappad sen operationen, och de två andra som emellanåt är lata och ofokuserade fjantar! ;)  Det är liksom inte så noga med ordning&reda , matlagning m.m.

Helgen blev dock lite mindre kul än tänkt, bl.a. för att jag på fredag morgon och under hela helgen fick en brakförkyldning! Jag har snorat och snörvlat, nyst och snytit mig. Inte roligt! Idag är jag betydligt bättre - antar att det värsta är över - men är fortfarande lite "sjukdomströtthängig".

Vädret var inte heller superb. Det regna och snöa och blåste, var grått och tråkigt. Jag tyckte också det var lite jobbigt att alla tjötade hela tiden därhemma. Det blir ju såna kontraster när man numera alltid har det tyst och när man plötsligt har 4 pers som så gärna vill säga/ropa/sjunga och förmedla sina OTROLIGT viktiga budskap till omgivningen.

Hursomhelst så var det ändå trevligt att kolla på Melodifestivalen tillsammans i tv-soffan, även fast det var den sämsta ever. Den där jäkla Ranelid, han är ju bara ett stort egoistiskt och självfixerande pucko!  Nä, när han gick vidare - det var bara droppen! Alltså, han SJÖNG ju inte ens!

En annan grej jag gjorde i helgen, på tågresan tillbaks till Karlstad, var att läsa ut min bok som jag tänkte tipsa er om. Den är fortfarande rätt ny och populär tror jag. "En dag" heter den, skriven av David Nicholls. Läs den! Det var annorlunda och väldigt känslofylld. Innehöll allt från skratt, nästan gråt ( jag satt på tåget så fick ju skärpa till mig) , upprördhet, ilska, sorg och lycka!



Nu ska jag kolla på 2 ½ men , som visst ska ha dragit i gång med en ny säsong. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0