Dan före dan..

På måndag, i morgon alltså, börjar jag jobba. Lite blandade känslor inför det kanske... Kommer börja kl sju på morgonen, antagligen få slita som ett djur och bli urtrött ( i alla fall första dagarna)..  Men jag får hoppas att jag kommer in i det rätt snart ändå, som tur är är det ju samma postrunda och så.

Nåväl. De här sista dagarna av ledighet ( kommer dock va ledig i augusti också, vi får längta till dess) har jag spenderat i Lilla Edets kommun, samt i Berghem.
I Lilla Edet hälsade jag på en klasskamrat från Karlstad, som alltså bor hemma under sommaren liksom jag. Vi tog en tur med kanot vid en fin sjö, strövade runt i de natursköna omgivningarna och tog det lite lugnt med Disneyfilmer. Lite fotbollsmatch blev det också, och jag såg det segertippade Tyskland förlora mot Italien. Och idag är det finalen, undrar vilka som vinner?

Igår var jag och mamma i Berghem och hälsade på mormor, morfar och kusiner med flera. Det var roligt att träffa allihopa.
Jag stärkte mitt köra-bil-självförtroende något genom att köra på ditvägen. Jag har känt mig ganska osäker på bilkörning emellanåt, hann inte köra så mycket själv sedan jag tog körkortet i juli förra året. Jag flyttade ju till Karlstad strax därefter och har bara kört nån enstaka gång när jag varit hemma i Sandhult. Så att då köra igen, efter typ ett halvår, och dessutom med en ny bil ( Mishubishin) var lite småpirrigt. Men det gick bara bra så det kändes ju gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0