Drömmar

Läste i tidningen häromdagen en artikel om Interrailkortet. Det fyller nämligen 40 i år . För er som inte har koll så är Interrailkortet ett tågkort som man kan använda i hela 30 europeiska länder.

Det är främst förknippat med ungdomar som är ute och tågluffar. Och då började jag tänka lite. Det vore ju himla skoj att tågluffa i Europa! Tanken har slagit mig lite diffust sådär någon gång tidigare, men har inte riktigt slagit rot. Men jag blev upprymd över artikeln, där de bl.a intervjuade en tjej som varit på resande fot i tre veckor med några kompisar. Varit i Danmark, Tyskland, Polen, Italien med mera. Tänk så mycket man får uppleva då! Det är ju toppen att åka tåg, förutom att det är miljövänligt så får man ju verkligen se sig omkring under tiden man åker. Så mycket bättre än att åka på sol-charter-semester med flyg till andra sidan jorden för att ligga och steka på en tråkig strand och klaga över att man blir så seg av värmen. Nepp, inget för mig alltså!

Summa summarum så blev jag ( i alla fall för tillfället) pepp på att åka ut och tågluffa i Europa. Man måste ju passa på att göra massa saker när man är ung - eller? Såå, någon annan som är sugen?? Typ nästa sommar? ;) För det vore ju fett najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0