Gökotta

Hejsvejs!

Dagen har jag spenderat med hela tjocka släkten ( på pappas sida) på vår traditionella släktträff. Varje år samlas vi alla klockan 07.00 på parkeringen vid Bredareds kyrka, en vald söndag på sommaren. Väl där är det obligatorisk handskakning med samtliga närvarande, för att sedan åka i väg i våra bilar mot ett okänt mål. En familj är ansvarig varje år och väljer ut en lämplig plats, som alltså bara de känner till. Lite småkul att gissa vart man är på väg!

Resten av dagen käkar vi frukost, fika och lunch ute i det fria, samt går en tipspromenad med ett antal stationer av varierande karaktär. I år gällde det t.ex. att uppskatta vikten på ett antal prylar så de tillsammans vägde 1026 gram och para ihop delar av låttexter med rätt artist.

På tipspromenaden fick man reda på en del grejer, som antagligen kan sorteras under kategorin "onödigt vetande". Men lite kul är det ju ändå. Visste du t.ex att:

*En elefant har 4 tänder!
*Kons 4 magar kommer i denna ordning: Våmmen, nätmagen, bladmagen och löpmagen!
*I det periodiska systemet finns det 19 icke-metaller.

Vi spelade även fotboll och brännboll. Och då är det matcher på liv och död som gäller! ;) Men det är alltid många skratt; folk ramlar, missar mål, råkar skjuta på varandra och psykar andra laget. Tyvärr hade jag inget batteri på min kamera så jag kunde inte föreviga dagen.. Men skojigt var det i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0