Hösten

Hejsan. Sorry att jag inte varit så pigg på att uppdatera. Men det ska bli bättring.

Nu i dagarna kommer ett nytt antagningsbesked att dimpa ner i mailboxen. Och då får jag veta. Om jag kommer in på de kurser som jag vill. Hoppas,hoppas.

Vi har nämligen fri termin nu i höst, då vi får välja egna kurser för 30 hp. Jag har sökt projektledning som huvudkurs ( 15 hp, 100% dag) samt två mindre distanskurser ( miljökommunikation och GIS). Lite kaxigt hade jag i princip räknat med att komma in på dessa. Men det har tydligen varit jättemånga som sökt projektledning, så konkurrensen är stenhård. Jag blev 6:e reserv på första antagningsbeskedet. Vilket alltså innebär att 6 pers måste tacka nej till sin plats. Och det är ju rätt många...

Så det känns ju sådär. Vill hemskt gärna läsa projektledning. Har blivit rekommenderad den kursen av såväl studenter som lärare, och den verkar riktigt bra och intressant. Så som sagt, jag får hoppas på turen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0