Inte vilken fredag som helst

Gårdagen var en annorlunda dag på många sätt.

Inte mindre än 3 av mina kusiner slängde studentmössan i luften, och har nu lämnat gymnasiet bakom sig. Jag hoppas att ni alla hade en grym dag!

Igår drog också fotbolls-EM igång. Är värsta pepp på det av någon anledning. Jag såg t.om. uppladdningsprogrammet i svt i tordags. Så har stenkoll på att Sverige möter Ukraina, England och Frankrike den 11, 15 & 19 juni! Det blir spännande!

Spännande var det också att vara med på inspelningen av "Gladiatorerna" som jag var på igår kväll. Bänkad i Löfbergs Lila Arena klappade jag händerna och gapade för full hals. Det var inte alls så stort som jag trodde det skulle vara, när man ser det på tv ser det större och coolare ut.

Det var fashinerade att se hur en sådan programsatning fungerar in real life. Det är ju så svårt att tänka sig när man sitter hemma i soffan.Teamet som jobbade bestod av ca 150 pers (!), bl.a. producenter, filmare, de som syr kläderna, folk som rullar i hop mattor och drar fram ställningar, fixar med ljud och ljus... Och att de ibland behöver filma om för Gry Forsell säger fel o.s.v.

Själva tävlingarna var roliga att se. Hinderbanan var såklart häftig! Det blev en rafflande duell mellan de utmanande herrarna-. Den ene fick starta med hela 19 sek försprång ( tror jag det var), men tappade och föll sedan två gånger på det fruktade rullbandet så den andre hann ikapp och vann! Tyckte lite synd om killen, han utklassade sin motståndare hela tävlingen igenom, men vann inte. Livet är ju orättvist ibland!

Dessutom lyckade jag ro hem lite autografer från en del av Gladiatorerna, det var jag och typ tusen barn som kämpade oss igenom folkmassorna som om det gällde liv eller död! Hehe, okej så farligt var det inte kanske, men lite kul ändå.




Jätten Tor och utmanaren Niclas redo för duellen


Konstapel Prime regerade i Ringarna


Mr Gladiator himself - Hero omringad av hysteriska fans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0