Jodå, jag lever

Hejhej! Jodå, I´m still alive. Har varit lite off vid datorn bara. Här kommer lite uppdatering:

Helgen i Stockholm var.. varierande. Fredagen var fin och solig, och vi besökte SkyView (man åker upp för Globen i en gondol), Vasamuséet samt åkte "Djurgården Runt"(båt). Det var trevligt!

På lördagen var det tävling som gällde. Vi chillade lite på morgon/förmiddagen. Utanför var det regnigt, och det var blött när vi anlände till tävlingsbanan och under uppvärmningen. Det lättade som tur var lite när jag skulle starta. Jag gick 5 km, nästan 13 varv runt ett kolonilott-område. Det gick faktiskt riktigt bra! Jag kände mig ganska stark, och gick i mål på nästan personligt rekord! Så det var skoj, jag visste inte hur mycket jag skulle orka, har ju inte tävlat sen ISM i mars. Men jag är alltså på G!

Söndagen var ju något utöver det vanliga... Det fullkomligt öste ner hela morgonen och förmiddagen. Vi tävlande hade vatten upp till fotknölarna i kurvorna, så alla gick och plaskade sig fram! Vi fick gå på bana 4 p.g.a allt vatten, inte för att det hjläpte så mycket.. Nä, roligare tävling har man ju gått!
Som tur var blev vädret bra på eftermiddan, då vi var på Gröna Lund. Det var nästan ingen kö nånstans, och vi åkte typ allt!


Denna vecka har jag varit lite seg, vi kom hem från Stockholm mitt i natten på söndagen, tar ett tag att vända på dygnet.
Men jag har ändå hunnit med att vara på Liseberg med ett gött gäng från Hastings ( språkresa 2 år sen), och  simmat med en gammal god vän. Eller " gammal vän" är kanske lite fel uttryck, men i alla fall en som jag ej träffat sen jag tog studenten! Det känns svårt att fatta att det ( bara? redan?) har gått ett år sen jag sprang ut på Bäckängsgymnasiets trappa med mössan i hand. Hursomhelst hade vi massa att prata om :)

Såg en kändis på Liseberg också, eller ja, en före-detting - Maria Wetterstrand. Hon var precis före oss i kön och var där med sina två barn. Va lite kul tyckte jag!

I morn är det midsommar och väderprognoserna ser inte så bra ut.. regn i 5 dagar framöver .. Jaja, man får väl va inne och käka gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0