Ledig

Sista lediga veckan nu, sen kommer jag jobba i 5 veckor.. SÅ HÄRLIGT att regnet öser ner nu när jag har ledigt.. Detta bidrar för tillfället till noll sommarlovskänsla!

Mamma, pappa och Rasse är på semester i Västervik, så nu är bara jag och Sigge är hemma. Fredrik jobbar ju på dagarna så då är jag själv i huset! Gött att slippa "tjôtet" för några dagar..

Idag har jag fikat med söta lilla Curry, det var längesen. Vi pratade om livet på universitetet - jobbiga lärare och tentor, nollning, kurser vi läser och massa annat! Det var roligt, och det kändes som om det bara var dagar sen vi sågs, istället för månader! Och det är väl bra det?!

Jag har också chillat lite med filmer och bakning, vad ska man hitta på liksom, när det bara regnar? Just nu lyssnar jag på lite sommarsånger av bl.a. Ted Gärdestad, man får försöka drömma sig bort till "Sol, vind och vatten" när nu vädret är som det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0