Regn

Den svenska sommarmånaden inleds som vanligt med -regn. Jag var ute på en löprunda på förmiddagen och blev typ genomblöt. Men ändå var det inte så kallt ute. Solen har varit framme ibland, för att sedan snabbt gömma sig bakom de grå molnen.

Jag önskar jag var "hemhemma" ( uttryck jag och några vänner kommit på, för att hålla i sär, i mitt fall Karlstad och Borås/Sandhult). Då hade det varit utmärkt att baka någon god kaka en dag som denna. Eller kolla på en mysig film. Men här på Horsensgatan blir det istället ekotoxikologi-plugg, med regnet som smattrar ihärdigt mot fönsterrutan.

Men låt det regna. Jag måste ju ändå vara inne och plugga. Har ju tenta på tisdag. Och efter regn kommer ju solsken...  Jag hoppas därför på det i slutet på nästa vecka, då jag tar mitt pick och pack hem till Sandhult för ett gött sommarlov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0