SOMMARLOV!!!

Sista tentan är skriven för terminen. Det betyder att det faktiskt är sommarlov!!! Jag har inte fattat det, var det inte  påsk nyss eller nåt? Tiden har verkligen bara rusat. Nu har jag redan gått ett år av min utbildning här i Karlstad. Helt otroligt!

Men jag antar att det är något bra. Att tiden gått fort menar jag. Det är väl ett tecken på att det är roligt , och att man trivs med tillvaron. Ja, jag har verkligen gillat Karlstad och universitetet från första stund! Och alla ( eller i alla fall de flesta) lärarna som besitter så mycket kunskap som de vill förmedla vidare.

Dagens tenta gick fort, det var mest korta frågor. För min del gick den mycket bra. Dock förstår jag, och instämmer i, det missnöje som många hade efteråt. Pelle hade nämligen gjort det igen. Istället för att lägga vikten på att tentafrågorna ska syfta till förståelse, sammanhang och relevans för miljövetare, fokuserade han på djupdykningar av väldigt specifika frågor, som dessutom ofta var konstigt formulerade. Ex. fanns det tre siffer-frågor med ( hur många % ....) vilket ju är helt ointressant i sammanhanget. Han ignorerande i princip innehållet i de båda kursböckerna, lagom kul för oss som jobbat med att plöja igenom de många hundra sidorna.

Men men, nu är den alltså över! Efteråt, nu på eftermiddan/kvällen blev jag så himla trött, men kunde ju för en gång skull bara slappa. Dissade avslutningsfesten med MINK, va inte på humör att , idag efter jobbig tenta, tvingas vara social och hänga med folk som antagligen kommer supa hela natten.

Därför stannar jag hemma och belönar mig själv med nougatglass och tittande på finalen i "Mästarnas mästare". jag vet redan vem som vann, lyckades inte hålla mig från löpsedlarna igår, men har ännu inte sett programmet. Så det ska jag göra nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0