Sommartider hej hej

Jodå, jag kom allt ihåg att ställa fram klockan idag på morgonen. Men det var tur att mormor påminde mig i torsdags, hade likaväl kunnat missa det annars!

Helgen blev en riktig solskenshistoria, och jag har försökt vara ute så mycket som möjligt. Idag satt jag ute och pluggade på en parkbänk i solen i nästan två timmar. Härligt! Dessutom fick jag sällskap av en katt som kom fram till mig, hoppade upp på bänken, och la sig bredvid för att ligga och lata sig i solen.

Men jag är ändå, som alltid, på min vakt när det gäller sådan här vår-värme. Jag behåller min jacka och halsduk på, för det är ju inte sommar! Och någon förkyldning vill jag inte ha, så istället svettas jag in våren!

Lite träning har det blivit i det fina vädret också. Igår gjorde jag min sedvanliga gångträning runt Sundsta tjärn, höll på i nästan en timme faktiskt. Idag blev det en 40-min löprunda ner runt Södra Kroppskärr. Inte för att det säger er så mycket men...

Nu ska jag avsluta veckan med "Svenska dialektmysterier" med Fredrik Lindström. Det är ju lite småroligt det där med dialekter och sånt. I förra avsnittet var de ju i Värmland, så det var jag ju tvungen att se på. Bra att lära sig lite värmländska ord om inte annat! ;) Här är några:
jämt= bara 
tôligt = tråkigt
dret = skit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0